Улаанбаатар хотын нийтийн тээврийн үйлчилгээнд шинэчлэл хийж, цахим төлбөрийн системийг нэвтрүүлсэнээс хойш нэлээд хугацаа өнгөрчээ. Харин өнөөдрийн байдлаар нийслэлийн хэчнээн иргэн ухаалаг картны үйлчилгээг сонгосон, мөн сүүлийн үед олны анхаарлыг татаж буй сэлгэн суултын талаарх асуудлаар Улаанбаатар смарт карт компанийн картын асуудал хариуцсан менежер М.Мөнхболдоос тодрууллаа.
-Нийслэл хотын иргэд автобусны цахим картыг хэрэглээндээ нэвтрүүлээд нэлээд хугацаа өнгөрч байна. Өнөөдрийн байдлаар хэчнээн иргэн смарт картыг худалдан авсан байна вэ?
-Улаанбаатар хотын хэмжээнд нийт 420 мянган орчим смарт карт иргэдийн гарт очсон байна. Гэхдээ бүгд идэвхтэй хэрэглэгдэнэ гэж байхгүй. Тодорхой хэмжээнд тоон үзүүлэлтүүд харьцангуй өөр өөр үзүүлэлттэй байдаг юм.
-Сэлгэн суултыг үнэгүй болгоно гэсэн асуудал смарт карт худалдаанд гарахаас эхлээд олны анхаарлын төвд байсан. Энэ асуудал одоогоор ямар шатандаа явж байна?
-Сэлгэн суултын талаарх асуудал сүүлийн үед эрчимтэй яригдаж байна. Ерөнхийдөө хэлэлцээрийн шатандаа яваа. Эцсийн шийдвэр нь хараахан гараагүй байна. Шийдвэр нь гараад эцсийн байдлаар тохиролцчих юм бол албан ёсоор мэдэгдэл хийх болно. Удахгүй шийдвэр нь гарах байх.
-Хэлэлцээрийн шатандаа байгаа гэж хэллээ. Тухайлбал, танай компанийн зүгээс ямар шаардлагыг тавьж байгаа юм бэ?
-Тодорхой хугацааны дараа, эсвэл зайнаасаа хамаараад ч юм уу дараагийн тээврийн хэрэгсэлдээ суух үед 60 хувийн хөнгөлөлт эдлэх ийм нөхцлийг тавьж байгаа.
-Хөнгөлөлттэй зорчих смарт карттай иргэд картаа гээж, үрэгдүүлсэн тохиолдолд дахин авах боломж бий юу?
-Хөнгөлөлттэй зорчигчдын хувьд смарт картаа холбогдох эрх бүхий байгууллагуудаар дамжуулан авсан байгаа. Ингэж олгоход тухайн иргэний мэдээлэл нь систем дээр бүртгэгдээд картныхаа дугаартай холбогдсон байдаг юм. Тэгэхээр хөнгөлөлттэй зорчигчид смарт картаа хаяж, үрэгдүүлсэн тохиолдолд холбогдох байгууллагаараа дамжуулан мэдэгдээд, өмнөх картаа хаалгаад дахин авах боломжтой.
Харин цахим карт борлуулах цэгүүдээс карт худалдан авсан иргэдийн хувьд бүртгэл байхгүй учраас картаа хаяж, гээсэн, үрэгдүүлсэн тохиолдолд картаа хаалгах гэх мэт үйлчилгээ авах боломжгүй. Гэхдээ иргэн өөрийнхөө ашиглаж байгаа смарт картныхаа гүйлгээний мэдээлэл, төлбөр тооцооны хувьд мөнгө нь илүү төлөгдөх гэх мэт тохиолдолд картаа манай хэрэглэгчийн төв дээр авчраад гүйлгээний мэдээллээ авах боломжтой.
-Өнөөдрийн байдлаар Улаанбаатар хотын хэмжээнд хэчнээн карт борлуулах цэг ажиллаж байна вэ?
-Өнөөдрийн байдлаар нийслэл хотын хэмжээнд манай 400 орчим гэрээт цэг ажиллаж байна. Цаашдаа карт цэнэглэх үйлчилгээг улам бүр боловсронгуй болгох талаас нь судлаж байгаа.
-Оюутнуудад зориулсан смарт картны асуудал юу болж байна?
-Манай компанийн хувьд нийтийн тээврийн үйлчилгээнд шинэчлэл хийж, цахим төлбөрийн системийг нэвтрүүлэх төсөл хэрэгжиж эхлэхээс өмнө бүх бэлтгэл ажлаа хангачихсан байсан. Эндээс зорчилтын тоо гэх мэт асуудлуудад холбогдох байгууллагуудын шийдвэр нь гараагүй байсан учраас оюутнуудад олгох смарт картны олголт хойшилсон.
Одоогоор нийслэлийн холбогдох байгууллагаас шийдвэр нь гараад, карт олголтын ажил үндсэндээ эхэлчихсэн байна. Гэхдээ оюутнуудын гар дээр хүрч амжаагүй байгаа. Их, дээд сургуулиудаас оюутнуудын мэдээллийг цуглуулах зэрэг бүртгэлийн ажлыг холбогдох байгууллага нь хийгээд явж байна.
Дашрамд дурьдахад, их, дээд сургуулийн оюутны смарт картыг нийслэлийн Боловсролын газар, МСҮТ-ийн оюутнуудын смарт картыг нийслэлийн Хөдөлмөрийн газраас олгоно гэсэн чиглэл ирсэн. Үүний дагуу бид ажлаа эрчимтэй эхлээд явж байна.
Б.Даваа
Эх сурвалж: www.mminfo.mn
Уншиж байна |