Тэрбум тэрбум төгрөг дэвсээд ч толийдоггүй зам

img

Нийслэлийн хатуу хучилттай замын урт  өнгөрсөн онд  650.4 километр болжээ. 2008 оноос хойш нийслэлд 42.5 км авто замыг шинээр барьж, 67.9 км авто замыг өргөтгөн шинэчилж, нийтдээ 110.4 км авто замын барилгын ажлыг хийж гүйцэтгэсэн байна. Энэ зам, замын байгууламжийн төсөл, арга хэмжээг хэрэгжүүлэхэд улсын төсвийн хөрөнгөөс 61, нийслэлийн төсвийн хөрөнгөөс 16.8, “Монгол Улсыг хөгжүүлэх сан”-гаас 3.9, Засгийн газрын нөөц хөрөнгөөс 0.8 тэрбум төгрөг, гадаадын зээл тусламжийн хүрээнд 37.3 сая доллар буюу  49 тэрбум төгрөг зарцуулжээ. Мянганы Сорилтын сангийн хөрөнгө оруулалтаар Улиастайн салаа замын уулзвараас Баянзүрхийн товчоо хүртэлх 3.4 км авто зам, Баянзүрхийн товчооноос Налайх-Тэрэлжийн уулзвар хүртэлх 15.9 км авто замыг өргөтгөж шинэчлэх төслүүдийг 2011-2013 онд хэрэгжүүлж дуусгах аж. БНХАУ-ын Засгийн газрын буцалтгүй тусламжаар Бээжин хотын нэрэмжит гудамжны шинэчлэлт хийхээр зураг төслийн ажлыг эхлүүлжээ. Бээжингийн гудамжны шинэчлэлтийг 2012-2013 онд хэрэгжүүлэх аж. Дээрх төслүүдийн хүрээнд 2012-2013 онд 18.7 км авто зам, 386 метр урт гүүрийг шинээр тавьж, 19.3 км авто зам, 75  метр гүүрийг өргөтгөн шинэчилж, төмөр зам дээгүүр шинээр нэг гүүрэн, нэг нүхэн гарцыг барьж ашиглалтад оруулахаар төлөвлөөд байгаа. Энэ мэтчилэн нийслэлийн автозамын сүлжээ жил бүр хөрөнгө оруулалт хэмээн олон арван тэрбумыг  залгиж байгаа ч өнөөдөр нийслэлчүүдийн  хэрэглээг бүрэн хангаж чадахгүй байна. Жил бүр нөхөөс хийсэн ч засал авахаасаа өнгөрсөн замууд их. Шинээр барихаасаа илүүтэй нөхөөс хийх аргаар  удаан явж ирсэн болохоор дов сондуултай голын эргээр явж байгаа мэт сэтгэгдэл төрүүлэх нь энүүхэнд.  Жил бүр  бүтээн байгуулалтад зарцуулахаар төсөвлөсөн хөрөнгийн дийлэнх хувь замын нөхөөсд явж байгаа гэхэд болно. Тухайлбал, өнгөрсөн жил хөрөнгө оруулалт, бүтээн байгуулалтад 1,5 их наяд төгрөгийг зарцуулахаар төлөвлөсөн. Энэ хөрөнгө оруулалтаар  Сайншандын аж үйлдвэрийн цогцолборт ч юм уу, эсвэл Алтанбулагийн чөлөөт бүсийг байгуулахад бүр адаглаад Дарханы хар төмөрлөгийн үйлдвэрлэл болоод Хөтөлийн цемент шохойн үйлдвэрийг өргөжүүлэхэд зарцуулагдсан нь бараг үгүй. 1,5 их наяд төгрөгийн дийлэнх нь авто зам барих, засварлах, нөхөхөд зарцуулсан юм билээ. Гэхдээ “Авто замын сүлжээг 2020 он хүртэл хөгжүүлэх” ерөнхий төлөвлөгөө, “Мянганы зам” төсөл, “Үндэсний хөгжлийн цогц бодлого”, “Шинэ бүтээн байгуулалт” хөтөлбөртэй уялдуулж Монгол Улсын авто замыг хөгжүүлэхийн тулд хөрөнгө төсөвлөсөн юм биш. Ирэх онд УИХ-ын сонгууль явагдах болохоор эрхэм гишүүд өөр өөрийнхөө тойрогт засч янзалсан, шинэчилсэн, шинээр зам тавьсан нэр зүүхийн тулд 1,5 их наяд төгрөгийн дийлэнх нь хуучин замд шинэ нөхөөс тавихад зарцуулсан гэх. Мөн нийслэлийн замын ажлыг ёжлоход  машин барьж байгаа  жолооч аль улсад очиход уран жолоодогч болж чадна гэж  ярих нь хатуу ч гэсэн үнэн.  Хуучин нийгмийн үед зураг төсөл нь гарч баригдсан нийслэлийн автозамын сүлжээний орц гаруыг  төлөвлөлтгүй  барьсан  барилга байгууламж, хашаа хороо таглаж мухарлаж орхисон. Улаанбаатарын хүн ам, барилга байгууламж эрс нэмэгдэж байгаа ч  автозам,   нүхэн болон гүүрэн гарц  тэр хэмжээгээр нэмэгдэхгүй  байгаа нь харамсалтай. Төсөв, сан хөмрөг, гадаадын зээл тусламжийг  нийлүүлээд нийслэлчүүдийн хэрэгцээг бүрэн хангасан зам гүүр байгуулна гэж байхгүй бололтой. Энэ онд автозамын салбарт мөн л тэрбум тэрбумаар нь хөрөнгө төсөвлөсөн байгаа. Эрх баригчдын хэлж буйгаар үсрэнгүй хөгжлийн гараан дээр ирчихсэн болохоор  төсвийн энэ их хөрөнгийг нөхөөс, хүн гишгэхэд хагарахаар нимгэн, хоёр машин арай гэж зөрөх  зам тавихад битгий зарцуулаарай гэж хүсье.

СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ

snooker:
Замын засварын ажилыг яг л нэг жилийн хугацаатай хийдэг юм шиг харагддаг. Энэ нь ямар албан тушаалтай хүмүүс гарын үсэг зурж биелдэг гэдгээс харж болох байх. Жил бүр байнгын орлоготой байх гээд чанарыг харин их сайн тооцоолж хийгээд байгаа юм шиг л харагдах юм даа. Тэгэхээр хуучин замын хашлага жижүүрийн бизнес байсан одоо зам нь өөрөө жижүүрийн мөнгө олох арга болсон нь тодорхой харагдаж байна. Хүсвэл 10 жил эвдэрэхгүй зам барьж чадна тэглээ гээд одоо өгч байгаа мөнгөнөөс 5 дахин их мөнгө өгөхгүй болохоор жил бүр хийгээд 10 үржүүлж ашиг олж байх нь авилгаж авч байгаа болон авилгал өгч байж ажиллаа олж байгаа нөхдүүдэд харилцан ашигтай. Өнөөдрийн нөхцөл байдал... Хариуцлага ТЭГ. Зам - Там. Мөн машины сэлбэг борлуулдаг хүмүүст бас нэмэр...
2012-07-24
Hotyn zamyn Darga:
Zamyn companiihan hahuulia sain uguuguushuu! Daraagiin udaa tenderiin mungiig "Y-/:;()N" zahiral chamd uguhguu shuu. Er n talx, max untie blood baina. 2012 onions hahuuliin hemjee $000,000.00 bolson shuu. Hotyn zamyn zahirgaa.
2012-02-09
зочин:
Тэрбум Тэрбум Төгрөг Дэвсээд Ч Толийдоггүй Зам Аргагүй шүү дээ Тэр их мөнгөний 50% нь авилгачид зуучлагчдийн халаасанд ордог юм чинь
2012-02-07
цж..г₮.,о:
үндэсний компаиа дэмжиж байна гээд чадахгүй хүмүүсээр хийлгэж татвар төлөгчдийн мөнгийг хий үрж байхаар чаддаг гадний улсаар хийлгээч тэр нарны замийг хар
2012-02-07
Mothe r Fac k:
SDA gej ene 1r horoolliin tamiin zam bayanhoshuunii tamiin zam hezee saihan bolnoo. Psdaaaaaaaaa ymaaaaa. Hamag mashin teregee ewdeed duuslaa lalruudaa
2012-02-07
иргэн:
World Eruna гэдэг солонгос компани хотын замын тендерт шалгардаг гэтэл тэр нь өмнөговьд зам ажиллаж чадахгүй 1 саруй гаруй болоод хөөгдөж байсан ийм л гүйцэтгэгч нартай УБ хотын зам яаж өөдлөх вэ? Элбэгдорж ерөнхийлөгч цаазаар авах ялыг хэлтэлсэн гэтэл дэд бүтэц барилгын гүйцэтгэгч компаниуд гүйцэтгэсэн ажил нь нурж хүний амь нас хөнөөвөл цаазаар авахуулдаг ялтай орнуудыг та бүхэн мэдэх үү
2012-02-07
Бат:
Ганц хурз шороо хутгаж узсэн уу найзаа ! Замыг амаар биш хуч ходолмор хоронго монгоор барьдаг юм!!! Тэр замд огоод байгаа 1.5 их наяд тогрог чинь хаана байна. Харин ч хотын зам жил ирэх тутам сайжирч байгааг юмыг анзаардаг бух хун хэлж байгаа . Чи хэдэн халтар тогрог аваад захиалгаар бичиж байна уу? Унэн юмыг эхлээд унэнээр нь бичиж сур ямар ч анхны мэдэгдхуунгуй байж унэлж дугнэх гээд байгаа юм уу хаашаа юм бэ?
2012-02-07