-Төвдөөс оруулж ирсэн гэх Төгс буянтын зурхай хэдэн онд үүссэн бэ. Анх орж ирэхдээ л шашинтай гүнзгий холилдсон байсан уу?
-1747 онд буюу 300-гаад жилийн өмнө Ишбалжир гэдэг хүн зохиосон ном юм. Бие даасан зурхай биш.
- Шарын шашны сүм хийдүүд орлогын төлөвлөгөө, маркетингийн төлөвлөгөө гэж их ярьдаг болжээ. Энэ нь мухар сүсгийг ашиглаж ашгийн төлөө ажиллаж байна гэж үзэх үндэслэл мөн үү?
-Зах зээлээс хойш зөндөө сүм хийд байгуулагдсан. Хийдийнхэн сүсэгтний суулгаж байгаад номыг нь уншиж өгч байгаа бол шударга. Гэтэл олноор нь ном бичээд уншиж дотоод хяналтгүй явж байгаа нь үнэн.
-Лам хуварга та бүхэн ард түмнээ гээд л ном хураад байдаг. Гэтэл ард түмний амьдрал улам доройтоод байгаад та нар ичихгүй байна уу. Бурханы шашин, сүсэг бишрэлийг бизнес болгож байгаа лам нарт би гомдож байна?
-Санал нэг байна. Үнэхээр ичиж амьдармаар байна. Бурханы шашиныг бизнес болгоод байхаар хүний амьдрал яаж сайжирах юм. Мөнгийг нь авчихаад номыг нь уншиж хүлээж авах ёстой байтал унүихгүй байгаа юм. Тухайн хүн даллага авлаа гэтэл бөөнд нь уншихаар яаж үр дүнгээ өгөх юм. Харин маргаашнаас нь өрөнд орж, мөнгөө алдана биз дээ.
-Бид өнөөдөр 21 дүгээр зуунд амьдарч байна. Гэтэл үс авдаг, авдаггүй өдөр гэж байна. Үсээ ч засуулж чадахгүй болчихлоо?
-Хувь хүний сонголт. Шашины хүмүүс номоодагадаг болохоор бичиж байгаа. Сүсэгтэй хүмүүс үсээ засуулах өдрөө харах нь зөв. Монголчуудын ёс заншил, уламжлалт зан үйл юм байгаа юм. Хүүхдийн үсийг анх үргээхийг зохицуулсан юм. Түүнээс үсээ ямар ч өдөр засуулж болно.