Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслийг өргөн барилаа
Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслийг Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Н.Батбаяр өнөөдөр УИХ-ын даргад өргөн барилаа. Тус тогтоолын төслийг боловсруулахдаа
Таван толгой – Гашуунсухайт, Сайншанд – Замын-Үүд, Хөөт – Бичигт чиглэлийн төмөр замын шинэ шугамыг 1435 мм-ийн царигтайгаар барихаар болжээ. Харин Могойн гол – Эрдэнэт, Таван толгой – Сайншанд – Баруун-Урт – Хөөт – Чойбалсан, Хөөт – Нөмрөг чиглэлийн төмөр замын шинэ шугамыг 1520 мм-ийн царигтайгаар тус тус барих аж.
5
Эдгээр төмөр замыг ашиглалтад оруулснаар ялангуяа стратегийн орд газруудаас олборлосон ашигт малтмалыг болон боловсруулах аж үйлдвэрийн цогцолбороос гарах бүтээгдэхүүний экспортыг дэмжих, ингэснээр улс, бүс нутгийн нийгэм эдийн засгийг хөгжүүлэхэд түлхэц болох учиртайг ЭЗХЯ-аас мэдээллээ. Одоогийн байдлаар "Шинэ төмөр зам" төслийн хүрээнд Ухаахудаг-Гашуунсухайт чиглэлийн 270 км төмөр замын суурь ажил хийгдэж, нийт ажлын гүйцэтгэл 40 орчим хувьтай байна.
5
Дашрамд дурдахад, Монгол Улс логистикийн гүйцэтгэлийн индексийн үзүүлэлтээр 2012 онд дэлхийн 150 орноос 140-д жагссан билээ. Тухайн орны гааль, дэд бүтэц, олон улсын тээвэр, логистикийн үйлчилгээний чанар, тээвэрлэлтийн хяналт, цаг зарцуулалт зэрэг 6 үндсэн үзүүлэлтийг харгалзан Дэлхийн банкнаас эрхлэн гаргадаг өрсөлдөх чадварын энэ тайлан нь манай улсын логистикийн үйлчилгээнд өгсөн олон улсын үнэлгээ болсон. Тодруулбал, Манай улс нүүрсний нөөцөөр дэлхийд тэргүүлэх орнуудын нэг бөгөөд уг зах зээлийн хамгийн том хэрэглэгч БНХАУ-тай хиллэн оршдог. Гэвч одоо болтол тээвэр ложистикийн үйлчилгээгээ хөгжүүлж чадаагүй байгаа нь Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслийг боловсруулах шаардлага болсоныг тус салбарынхан хэлж байв.
А.Жаргал
СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ