Нөхөн сэргээлтийн зардлыг урьдчилан байршуулна

img

Уул уурхайн сайд Р.Жигжид цаг үеийн асуудлаар сэтгүүлчдэд мэдээлэл хийлээ. Тэрбээр мэдээлэлдээ өнгөрсөн хугацаанд хийж хэрэгжүүлсэн ажлын явц болон УИХ-аас Ашигт малтмалын тухай, Урт нэртэй хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулсан баталсан заалтын талаар мэдээлэв. Ашигт малтмалын тухай хуульд стратегийн ордод төр эзэмшсэн хэмжээндээ хүртэх хувь ногдол ашигт дүйцэх хэмжээний мөнгөн хөрөнгийг тусгай нөөц ашигласны төлбөрөөр авах сонголтыг нэмсэн. Өөрөөр хэлбэл борлуултын орлогоос авч байгаа ашигт малтмалын нөөц ашигласны төлбөр дээр нэмж тусгай төлбөр авах тухай асуудал юм. Харин Урт нэртэй хуулийн хэрэгжилтийг хангах зорилгоор дагадаж мөрдөх тухай хуульд өөрчлөлт оруулан тулгамдсан бэрхшээлийг арилгахад байгаль орчин, аж ахуйн нэгж, төрд учрах эрсдэл нь аль болох бага байхаар тусгасан. Нөхөн сэргээлтэд зарцуулах зардлыг тухайн аж ахуйн нэгж 100 хувь урьдчилан байршуулж, хэрэгжилтэд нь төр хяналт тавихаар болсон гэлээ.   Н.Энх

СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ

ширгэсэн гол усыг сэргээж чаддаг юм бол сэлбэ голыг сэргээгээд харуулчих тэгвэл итгэнэ:
яаж ингэж амныхаа зоргоор мөөрч чадаж байнаа
2015-02-25
унгас жигжид:
жигжид битгий унгас алдаад байгаарай. зөв унгаарай.
2015-02-25
иргэн:
ардчилал, даяарчлал, олон ургалч үзэл, олон намын систем, залуу улс төрч, төр муу менежер, гуравдах хөрш, чөлөөт зах зээл, өмч хувьчлал, хувийн өмч, эрх чөлөө, ашигт малтмалын ордын лиценз, гадаадын хөрөнгө оруулалт энэ бүхэн чинь буурай хөгжилтэй монгол орны газрын хэвлийн баялагийг дээрэмдэж авахын тулд америкуудын зохиосон үлгэр юм. энэ үлгэрийг ардчилсан нам 25 ярьж байна.
2015-02-25
иргэн:
ашигт малтмалын ордыг ард түмэн 100 % өмчилж, төр 100 % эзэмшиж, хөрөнгө оруулагч 100 % ашигладаг. олон улсын уул уурхайн эрх зүйн дагуу ашигт малтмалын ордыг ашиглах гэрээний үндсэн 3 төрөл байна. үүнд: 1-рт, роялти (роялти авна гэдэг нь мөн чанартаа ашигт малтмалын ордыг үнэлж, үнийг нь хөрөнгө оруулагчаас сар бүр суутган авах үйл ажиллагаа юм) болон татварт үндэслэгдсэн концессын гэрээ (энэ нь гадаадын буюу дотоодын хөрөнгө оруулагч хайгуул хийх, уурхайг барьж байгуулах, олборлолт хийх бүх зардлыг гаргаж борлуулалтаа хийгээд төрд асар өндөр хэмжээний роялти болон татвар төлөх гэрээ юм), 2-рт, бүтээгдэхүүн хуваах гэрээ (энэ нь гадаадын буюу дотоодын хөрөнгө оруулагч хайгуул хийх, уурхайг барьж байгуулах, олборлолт хийх бүх зардлыг гаргаад олборлосон бүтээгдэхүүнээ хөрөнгө оруулагч, төр хоёр бараг тэнцүү хэмжээгээр хувааж аваад тус ту*а захиран зарцуулах гэрээ юм), 3-рт, уурхайн түлхүүр хүлээлгэн өгөх гэрээ (энэ нь гадаадын буюу дотоодын хөрөнгө оруулагч хайгуул хийх, уурхайг барьж байгуулах бүх зардлыг гаргаад бэлэн болсон уурхайг төрийн өмчийн уул уурхайн компанид хүлээлгэн өгөөд гаргасан зардлаа тухайн уурхайн бүтээгдэхүүний борлуулалтын орлогоос нөхөж авах гэрээ юм). нэг уурхайд энэ 3 төрлийн гэрээний алийг нь ч хэрэглэхэд улсад орох орлого ойролцоо хэмжээтэй байх зарчмыг баримтладаг байна. энэ эрх зүй нь дотоодын болон гадаадын хөрөнгө оруулалттай уул уурхайн бүх компанид адил үйлчилдэг байна. манай ашигт малтмалын хуулийг олон улсын уул уурхайн энэхүү эрх зүйд нийцүүлэн үндсээр нь өөрчлөх шаардлагатай байна. үүнийг уих нэн яаралтай хийх хэрэгтэй байна. ингвэл уул уурхайг тойрсон эцэс төгсгөлгүй маргаан, хардалт, улстөржилт, газрын баялагийг дээрэмдэх үйл ажиллагаа нэг мөр цэгцлэгдэнэ.
2015-02-25