
Улаанбаатар хот 2020 он гэхэд Толгойтоос Амгалан хүртэлх 17,7 км замыг 15-20 минутад туулах метротой болох боломжтойг Японы ЖАЙКА байгууллагын төслийн баг судалсан юм. “Улаанбаатар метро" төслийн багийн ахлагч Нагаяма Кацүхидэ өчигдөр болсон хэвлэлийн бага хурлын үеэр “Улаанбаатар хотын метроны замыг Энхтайвны өргөн чөлөө дагуу хотыг зүүнээс баруун тийш холбосон 17,7 км урттай газар доогуур ба гүүрэн өргөгдсөн хэлбэрээр барина” гэв.Тодруулбал, зүүн 4 замаас баруун 4 зам хүртэлх хэсэг нь газар доорх, бусад хэсэг нь гүүрэн хэлбэртэй байх юм. Гэхдээ ганц метроны шугам бариад зогсохгүй, Улаанбаатар төмөр зам, автобус, тролейбусны маршруттай холбох, том хэмжээний авто зогсоолыг төлөвлөх зэргээр иргэдийг бүхий л төрлийн нийтийн тээврээр ая тухтай зорчих боломжийг бүрдүүлнэ гэж тооцож байна. Метротой болохын тулд 1.5 тэрбум ам.долларын хөрөнгө оруулалт шаардлагатай ч улс дэд бүтцээ хариуцан, үйл ажиллагааг явуулахад дотоод гадаадын хувийн хэвшлийн ноу-хауг ашиглан, хөрөнгө оруулалтыг татан оролцуулах замаар оновчтой хэрэгжүүлж чадвал энэ зардлыг богино хугацаанд нөхөх боломжтой юм. “Улаанбаатар” метро төслийн судалгааны эцсийн тайланг нийслэлийн Засаг дарга дарга Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлд өргөн бариад байгаа юм байна.
Д.Цэцэг
СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ