П.Туул: Яаж маркетинг хийдэг вэ гэдгийг харуулна
Дэлхийн хэмжээний маркетинг, зар сурталчилгааны агентлагийн салбар “Y&R Mongolia” компани өчигдөр албан ёсны нээлтээ хийсэн юм. Олон улсын хэмжээнд үйл ажиллагаа явуулдаг WPP группын салбар болсон тус компани манай улсад нээгдсэнээр Монгол Улсын маркетинг менежмэнтийн салбарт томоохон өөрчлөлт гарч байгаа аж. Энэ талаар “Y&R Mongolia” компанийн захирал П.Туулаас тодрууллаа.
a
-Юуны өмнө “Y&R Mongolia” компаний талаар танилцуулаач?
-Дэлхийд марктенгийн харилцааны чиглэлээр ажилладаг компаниуд нэгдсэн WPP групп гэж бий. Мөн “Y&R Advertising” гээд зар сурталчилгааны зах зээл дээр үйл ажиллагаа явуулдаг групп, маркетингийн судалгаа, хэрэглэгчийн судалгааны зах зээл дээр тэргүүлэгч TNS группүүдийн нэгдэл “Y&R Mongolia” нэрээр монголд анхны олон улсын марктенгийн агентлагийн салбарыг нээлээ.
a
-Танай байгууллага монголд нээгдсэнээр маркетингийн салбарт ямар өөрчлөлт гарах вэ?
-Ер нь бол марктенгийн зах зээл, салбарт нэг шат ахисан арга хэмжээ болж байна. Жишээлбэл, монголд өмнө нь марктенгийн албадууд аливаа арга хэмжээг яаж хийх вэ гэж бодоод судалгаагаа өөрсдөө хийнэ. Дараа нь студи продакшнийг авчирч үйл ажиллагаагаа хийлгэдэг байсан. Харин дэлхийн стандарт яадаг вэ гэхээр маркетингийн албадууд стратегийн түвшиний төлөвлөлтүүдээ хийгээд яаж хүнд хүргэх вэ, ямар хүмүүст хүргэх вэ гэдэг асуудлыг марктенгийн агентлагууд хариуцаж, бодлогоо боловсруулсны дараа продакшнуудаар гүйцэтгүүлдэг. Монголын зах зээлийг харахад маш их мэдээллүүд байгаа ч нэгдсэн бодлого алга. Тиймээс марктенгийн бодлогын түвшинд монголын компаниуддаа давуу талыг олгосон ажлууд хийгдэх юм.
a
-WPP группынхээ талаар илүү дэлгэрэнгүй танилцуулаач?
-Толгой компани болох WPP групп нь дэлхийн хэмжээнд үйл ажиллагаагаа явуулдаг маретенгийн харилцааны чиглэлийн медиа төлөвлөлөлт, маркетинг харилцаа, зар сурталчилгаа , маркетингийн судалгаа зэрэг маркетингийн бүх төрлийн харилцаануудыг нэгтгэсэн групп. Энэ бол дэлхийн хамгийн том групп. Монголд үйл ажиллагаа явуулах гэж байгаа “Y&R Mongolia” компани бол зар сурталчилгааны чиглэлээр илүү ажиллана. “Y&R Advertising” групп гэхэд дэлхийн 92 оронд 181 салбартай. Тэрний 92 дахь орон нь Монгол Улс болж байна.
a
-Монголд зар сурталчлгааны салбар хэрхэн хөгжиж байгаа юм бол. Та бүхэн ямар болгохоор төлөвлөж байна?
-Одооны бидний ажиллах гол зорилго бол маркетингийн салбарын алдагдаад байгаа цоорхойг нөхөх зорилготой. Студи продакшн, захиалагч хоорондоо хэрхэн яаж холбоотой ажиллах вэ гэдэг бодлогыг нь боловсруулах юм. Анх удаагаа олон улсын агентлаг орж ирж ажиллаж байгаа тул зөвхөн монголдоо төдийгүй монголд байгаа брендүүдийг өөрсдийн сүлжээгээр гадагшаа гаргах боломжийг ашиглан гаргах боломжтой. Жишээлбэл, дотооодын бараа бүтээгдэхүүнүүд гадаад зах зээл рүү гарч чаддаггүй. Тэгвэл тэдгээр компанийн бүтээгдэхүүнийг Y&R группын сүлжээг ашиглан ямар улсад бүтээгдэхүүнээ гаргах, тухайн бүтээгдэхүүн худалдаанд гарвал ямар ашигтай байна, яаж гаргах вэ, гаргах гэж байгаа улсын зах зээлийн багтаамж хэр байна, яаж гаргавал ашигтай байна гээд бүх талаар судалж гадаад зах зээлд гаргах бүрэн боломжтой гэсэн үг.
a
-Тэгвэл монголчууд маркетингийн салбарын давуу талыг жинхэнэ утгаар нь мэдэрч эхлэх юм байна тийм үү?
-Тийм. Жинхэнэ утгаар нь цогцтойгоор, зөв бодлогот ойгоор яаж маркетинг хийдэг вэ гэдгийг харуулна.
a
-Боловсон хүчний хангалт хэр байгаа вэ. Та бүхний ажлын онцлог, ажлын арга барилаас шалтгаалаад цалин хөлс харьцангүй өндөр үнэлэгдэх болов уу?
-Манай компанийн боловсон хүчний хувьд Англи, Америк, Австрали, Сингапур, Малайзид суралцсан шижигнэсэн 40 залуу бий. Мэдээж монголдоо боловсрол эзэмшсэн залуучууд ч бий. Монгол ахуйгаа мэдэхгүй байж монголд зар сурталчилгаа маркетинг хийнэ гэж байхгүй шүү дээ. Тийм болохоор гадаад боловсролтой ч монгол ахуйгаа мэдэж байж эх орныхоо зах ээлд амжиллтай ажиллах болов уу гэж бодож байна. Цалингийн хувьд хэр их ажмилттай ажиллах вэ гэсэн бидний хичээл зүтгэлээс л хамаарна даа.
a
П.Наран
СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ