Төмөр замын бетон дэрний үйлдвэрүүд нэгдэх үү

img

"УБТЗ-ын Хөтөлийн бетон дэрний үйлдвэрийг хувийн үйлдвэртэй нэгтгэх замаар дампууруулахыг санаархаж байна. Энэ нь 150 хүнийг ажилгүй болгох аюултай. Цаашлаад УБТЗ хувийн үйлдвэрээс бетон дэрээ худалдаж авах байдалд хүрнэ" гэсэн мэдээллийг нэгэн уншигч ирүүлж, энэ талаар мэдээлэл хүргэхийг хүссэн юм. Бид энэ мэдээллийн мөрөөр хэд хэдэн эх сурвалжтэй холбогдож, бодит байдлыг тодруулсан юм. Уншигчийн ирүүлсэн мэдээллээр бол Хөтөлийн бетон дэрний үйлдвэрийг “Улаанбаатар БҮК”  ХК-ний төмөр замын бетон дэрний үйлдвэртэй нэгтгэхээр яригдаж буй аж. “Улаанбаатар БҮК”  ХК-ний төмөр замын бетон дэрний үйлдвэр нь 2013 онд Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 217 км төмөр замын түүхий эдийг бэлтгэх зорилгоор байгуулагдсан аж. Нээлтийн ажиллагаанд нь экс Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг, УБТЗ-ын удирдагууд очиж, тууз хайчлан багагүй ач холбогдол өгсөн нь интернетийн архивт хадгалагджээ. Харин өдгөө өргөн бус нарийн царигаар төмөр зам тавихаар шийдвэрлэсэн нь шинээр байгуулагдсан бетон дэрний үйлдвэрт "хүнд цохилт" болоод буй бололтой. Тиймээс Хөтөлийн бетон дэрний үйлдвэрт "найр" тавьж эхэлсэн гэх хардлага мэдээлэл цуглуулах явцад төрсөн юм.

Эхлээд бид Хөтөлийн бетон дэрний үйлдвэрийн дарга Ү.Чинсүхтэй холбогдож, асуудлыг тодрууллаа.

р

Ү.Чинсүх: Бид 2014 онд 46 сая төгрөгийн ашигтай ажилласан

р

-Танай үйлдвэрийг “Улаанбаатар БҮК”  ХК-ийн үйлдвэртэй нэгтгэх гэж байгаа мэдээлэл бидэнд ирсэн юм. Энэ талаар тодруулахгүй юу?

-УБТЗ-ын удирдлагуудын түвшинд ийм асуудал яригдсан юм шиг байна лээ. Би бол нэгжид ажилладаг, ажил гүйцэтгэгч учраас энэ талаар тодорхойгүй мэдээлэлгүй байна. Бас биднээс нэг ч үг сонсоогүй байгаа.

р

-Тэгэхээр би энэ талаар хэнээс мэдээлэл авах уу?

-Замын албаны дарга Батбаатар гэдэг хүнтэй холбогдсон нь дээр байх аа.

р

-Асуудал яригдсан гэдгийг бол та мэдэж байгаа юм байна. Яагаад ийм асуудал яригдах болов? Танайх ашиггүй ажиллаж байна уу?

-Манайх 150 ажилтантай, жилд 165-180 мянган бетон дэр үйлдвэрлэдэг. Байгуулагдсан цагаасаа хойш 1.9 сая бетон дэр үйлдвэрлэсэн. Зургаан тэрбум төгрөгийн үндсэн хөрөнгөтэй. Бид 2014 онд 46 сая төгрөгийн ашигтай ажилласан. Сэлэнгээс Хонхор хүртэлх төмөр замын 500 гаруй километрынх нь дэрийг бетон болгосон. Улирлын чанартайгаар орон нутгийн 50-100 хүнийг ажлын байраар хангаж, 500-аад сай төгрөгийн татвар, нийгмийн даатгал төлдөг. Тэгэхээр биднийг ашиггүй ажилласан, ажил хийдэггүй гэж ярихгүй байх.

Ийн бид тодорхой мэдээлэл аваагүй учраас УБТЗ-ын Замын аж ахуйн дарга Д.Батбаатартай холбогдож, дээрх асуудлыг тодруулсан юм.

х

Д.Батбаатар: Хамтрах санал ирсэн

р

-Хөтөлийн бетон дэрний үйлдвэрийг “Улаанбаатар БҮК”  ХК-ийн үйлдвэртэй нэгтгэх гэж байгаа юу?

-Нэгтгэх биш ээ. “Улаанбаатар БҮК” ХК-ийн зүгээс бидэнд хамтран ажиллах санал тавьсан. Бид эхний уулзалтаа хийсэн. Ямар хэлбэрээр хамтран ажиллах, хоёр талаас ямар хэмжээний хөрөнгө гаргах зэрэг асуудлыг судалж байна. Нэг төрлийн бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэж байгаа хоёр үйлдвэрийн ажлыг нэгтгэх асуудлаар нухацтай ярилцана. Ажлын хэсэг ч байгуулах байх. Эцсийн шийдвэр гараагүй.

о

-Танай үйлдвэр бол байгуулагдаад удсан, тодорхой байр суурьтай байх. Яагаад дөнгөж туршилтаа хийсэн шинэ үйлдвэртээ нэгтгэх гэж байгаа юм бол?

-Хөтөлийн үйлдвэрийг анх байгуулахдаа жилд 210 мянган бетон дэр үйлдвэрлэнэ гэж төлөвлөсөн. Гэвч дорвитой үйлдвэрлэл хийж чадаагүй. Хүчин чадлынхаа 50 хувийг л ашигладаг. Бас техник технологийн хувьд ч хоцрогдсон. Томоохон хэмжээний хөрөнгө оруулалт хийх шаардлагатай. Бид шинэчилж, өргөжүүлэх талаар судалгаа хийсэн. Бидний тооцоогоор 3.2 сая ам.доллар шаардлагатай байгаа. Гэвч УБТЗ энэ хэмжээний хөрөнгө оруулалт хийж чадахгүй.

р

-Тэгэхээр техник технологи нь муудсан үйлдвэртээ УБТЗ хөрөнгө оруулалт хийх боломжгүй учраас шинэ үйлдвэртэй нэгтгэх замаар үйл ажиллагааг нь сайжруулна гэж ойлгож болох уу?

-Боломжгүй биш ээ. Дорвитойхон хөрөнгө оруулалт хийж чадахгүй л гэсэн үг. Бидэнд төлөвлөсөн зүйл байгаа. Хэдэн жил ярьсан ч нэг л болж өгөхгүй байна. УБТЗ-д үүнээс чухал олон ажил байна. Замын нэвтрүүлэх чадвар, тээвэрлэлт зэргээр хөрөнгө оруулалт шаардлагатай олон зүйл байна.

р

-“Улаанбаатар БҮК”  ХК-иас танайд ямар санал тавьсан вэ?

-Бидэнд тодорхой санал тавиагүй. Дорвитой зүйл санал болговол сайн л байна. Тэдний бүтээгдэхүүн илүү хүчин чадалтай юм билээ. Өөрөөр хэлбэл бетоны даах чадвар нь сайн гэсэн үг. Шинэ технологи бол өртөг бууруулдаг сайн талтай. Харин бидний хувьд одоо ажиллаж байгаа 150 хүн ажилтайгаа байх нь чухал.

о

Харин бид энэ асуудлаар “Улаанбаатар БҮК”  ХК-ийн байр суурийг сонирхох гэсэн боловч холбогдож чадсангүй. Ямартай ч Хөтөлийн бетоны үйлдвэрийнхэн энэ асуудалд нэлээд эмзэг хандаж, багагүй хардлага тээж байгаагаа биднээс нуугаагүй юм.

ө

В.Бат

СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ

tungaa:
-Улсын тэргүүний барилгачин, “Тэргүүний төмөр замчин”, зуурмаг цехийн мастер Ц.Тунгалаг -Сая дахь бетон дэрээ үйлдвэрлэсэндээ баяртай байна. Энэ бол хамт олны минь баяр юм. Би үйлдвэрийн анхны ажилчдын нэг. Үйлдвэр ашиглалтад орсноос хойш 17 жилийн хугацаанд сая бетон дэр үйлдвэрлэлээ. Монгол улс модны нөөцөөрөө бага орны тоонд ордог. Тийм ч учраас ой модыг хэмнэж улсынхаа хөгжилд хурд, хүч нэмсэн үйлдвэрт ажилладаг минь миний бахархал. Би анх БНХАУ-ын Путай үйлдвэрт очиж лаборантаар дадлага хийж ирээд үйлдвэрийнхээ анхны бетон дэр үйлдвэрлэх орц хэмжээг гаргаж байлаа. 2006 онд технологи шинэчлэгдэж, ОХУ-ын АРС бэхэлгээт технологийг үйлдвэртээ нэвтрүүлсэн. АРС бэхэлгээт бетон дэр нь арматурын хэмжээг багасгаснаараа давуу талтай. Мөн замчдын хөдөлмөр, зам арчилгааны ажлуудыг хөнгөвчилсөн давуу талтай технологи байсан. Цаашдаа бид энэ хоёр технологиос өөр илүү дэвшилттэй технологийг судалж байна. Бүтээгдэхүүн, үйлдвэрийн үр ашгийг болон галт тэрэгний хурдыг нэмэгдүүлэх маш олон асуудлу
2015-03-29
sambuu:
Хөтөлийн ТБДҮ-ийн механик цехийн инженер Г.Самбуу -1997 оны есдүгээр сарын 5-нд Хөтөлийн бетон дэрний үйлдвэр ашиглалтад орсноос хойш 17 дахь жилдээ механик инженерээр ажиллаж байна. Анх СZ бетон дэрээр явж байгаад 2006 онд ОХУ-ын АРС бетон дэрний технологиор үйлдвэр шинэчлэгдэж одоо гурав дахь удаагаа шинэчлэх гэж байна. 3 мм арматураас 7 мм арматур найман ширхэг утастай шинэ бетон дэр үйлдвэрлэх технологийн ажилдаа ороод явж байна. Ирэх тавдугаар сард техникийн шинэчлэл дуусаад шинэ технологиор ажиллана. Цаашид Английн пандарол, Германы волслох бэхэлгээт бетон дэр хийж үндсэндээ дөрвөн төрлийн бетон дэр үйлдвэрлэнэ. Сая дахь бетон дэрээ өлгийдөж авлаа. Бүх инженер техникийн ажилчид хоёр сая бетон дэрээ үйлдвэрлэх зорилт тавин ажиллаж байна.
2015-03-29
Chinsuh:
Үйлдвэрийн дарга Ү.Чинсүх -1997 онд анхны дэрээ үйлдвэрлэсэн манай хамт олон өнөөдөр сая дахь бетон дэрээ үйлдвэрлэлээ. Сая бетон дэр гэдэг олон тэрбумаар ярьдаг өнөө үед цөөхөн тоо мэт боловч бидний хувьд маш их хөдөлмөр, хөлс шингэсэн бүтээл юм. Бетон дэр мм, мг-аар хэмжигдэж ОУ-ын стандартын дагуу үйлдвэрлэгдэж олон сая хүний амь нас, олон тэрбум тонн ачааг тээдгээрээ өндөр хэмжээний бэхэлгээ НӨҮХАУ шингэсэн бүтээгдэхүүн юм. Цаашдаа олон олон сая бетон дэр үйлдвэрлэж улс орныхоо хөгжил, үндэснийхээ бүтээн байгуулалтад бодит хувь нэмэр оруулсаар байх болно. Манай бүтээгдэхүүн зөвхөн галт тэрэгний хурд, эдийн засагт чухал хувь нэмэр оруулаад зогсохгүй Монгол орны байгаль экологийн тэнцвэртэй байдлыг хамгаалахад үнэлж баршгүй хувь нэмэр оруулсаар байгаа юм. Өнөөдөр манай хамт олон УБТЗ-ын 1100 км төмөр замын 50 хувийг бетон дэрээр хангаад байна. Цаашид энэ өдрийг бахархлын, хамт олны амжилт ололтын урамшууллын өдөр болгон тэмдэглэж байна гэлээ.
2015-03-29
INGEJ YARIJ BLAA:
оруулж буй хэрэг юм. Үүнээс гадна модон дэрийг дунджаар найман жил болоод солих шаардлагатай болдог бол төмөр бетон дэр 40 жилийн эдэлгээ даадгаараа хэмнэлттэй төдийгүй, хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг найдвартай хангадаг гээд маш олон давуу талтай. Үйлдвэр мэргэжлийн ур чадвар бүхий хамт олон, боловсон хүчин болж төлөвшиж чадсан нь бас нэг том амжилт байлаа гэж ТБДҮ-ийн дарга Ү.Чинсүх сая дахь бетон дэрээ үйлдвэрлэсний дараа ийн ярьсан юм. Тэд төмөр бетон дэрээс гадна хоёрдогч бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэж олон төрлийн гүүр хоолойн хийцийг захиалгын дагуу нийлүүлж, 100 гаруй мянга 500 ам.метр бүтээгдэхүүн зах зээлд нийлүүлсэн байна. Сүүлийн 2012-2013 онд Зүүнхараа, Дархан, Салхит, Сайншанд өртөөний төмөр зам доогуурх 100 м хүртэлх хоолой хийцүүдийг үйлдвэрийн инженер техникийн ажилчид хамтран хийж гүйцэтгэжээ.
2015-03-29
INGEJ YARIJ BLAA:
ХӨТӨЛИЙН ТӨМӨР БЕТОН ДЭРНИЙ ҮЙЛДВЭР САЯ ДАХЬ ДЭРЭЭ ҮЙЛДВЭРЛЭЛЭЭ Ган зам сонин 2014-05-02 Мөнхтөр. Энхтайван Хэвлэх УБТЗ-ын Хөтөлийн ТБДҮ байгуулагдсан цагаасаа Монгол орны байгаль экологийн тэнцвэртэй байдлыг хамгаалахад хувь нэмэр оруулж буй үндэсний томоохон үйлдвэр. Энэ үйлдвэр сая дахь бетон дэрээ үйлдвэрлэснээр Монгол Улсын хойд хилээс Улаанбаатар, Чойр хүртэл 540 орчим км замыг төмөр бетон дэрээр сольж, 220000 гуалин, 350000 тууш мод 12000 га газар, 5000 ам, метр ойн сан, усны эхийг хамгаалан хэмнэсэн байна. ТБДҮ улсад 60 тэрбумын орлого төвлөрүүлж мөн ажлын байрыг нэмэгдүүлэн 150 гаруй хүнийг байнгын, 153 хүнийг улирлын чанартай ажлын байраар хангаж, нийгмийн даатгалын шимтгэл жилд 1,5 тэрбум төгрөг төвлөрүүлж байна. Энэ нь, сум орон нутгийн хөгжилд тодорхой хувь нэмрээ оруулж буй хэрэг юм. Үүнээс гадна модон дэрийг дунджаар найман жил болоод солих шаардлагатай болдог бол төмөр бетон дэр 40 жилийн эдэлгээ даадгаараа хэмнэлттэй төдийгүй, хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг найдвартай
2015-03-29
мэргэжилтэн:
хнн ер нь төмөр бетон дэр үйлдвэрлэнэ гэдэг нь хэн нэгний хүслээр ч хийчихдэг ажил биш л дээ.аливаа зүйлд мөнгөнөөс гадна үнэт зүйл гэж бий. үнэт зүйлийг үнэлж чадахгүй үнэгүйдүүлнэ гэдэг ямар гутамшиг болдгийг өнгөрсөн жилүүд харуулсан.тбдү хамт олон чадварлаг хамт олон .бук биш тэд чадна шүү.тэдэнд эрхийг нь өгчихвөл алдахгүй
2015-03-23
эргэлзээ:
монгол улсад маань юу л болоод байна даа. ууг нь гэрийн эзэн хүн чинь ойрд солихооргүй нэн шаардлагагүй хөрөнгөө арчилж тордоод хөрөнгө мөнгөтэй болоод засварлаж сэлбэж хэргэлдэг , гэтэл энэ даргын яриагаар бол шууд л хогон дээр гаргаж хаях нөхөр байна даа. хамгийн гол нь 2 үйлдвэрийг нийлүүлэх санаан доор зах зээлийг нь авах гээд башир арга хэрэглээд байгаа юм бишүү. за тэгээд үндэсний гэх дархан төмөрлөг, хөтөл цемент, хөтөл бетон дэрний үйлдвэр гээд хувь заяа нэгтэнгүүд нэгээр нэмэгдэх хандлагатай болж байна даа
2015-03-23
зочин:
убтз хөтөлийн дэр бетоны үйлдвэрээс гарч байгаа бүтээгдэхүүнээ дотоод тооцоогоор өөрөөр хэлбэл үнэгүйгээр зөвхөн санхүүжилтийг нь даах зарчмаар авдаг. бүк-тэй нийлүүлбэл худалдаж авна. бүк зах зээлгүй болсон тул төрийн өмчит компанид бүтээгдэхүүнээ өндөр үнээр шахдаг башир аргыг хэрэглэхээр ийм санал тавьж байж болзошгүй.
2015-03-21
azaa:
ene uildver todorhoi hugatsaand ur ashigtai ajillaj irsen.purevbaatar gedeg nohor omno ni tomor zamd ajillaj bsn bizdee.uls toriin handlagaar handaad bn da.buk-d uildveree ajilluulah zovshoorol ogohgui.,tegeed ene uildveriig avsan nereer oorsdiin uildveree ajilluulah geed bgaa yum bishuu
2015-03-21
тбдү-н ажилтан:
пүрэвбаатар таныг ажил авснаас хойш иймэрхүү яриа гарах боллоо та ер нь ямар бодолтой хүн бэ? заавал хувьчлахгүйгээр гадны хөрөнгө оруулалтаар тбдү-т тоног төхөөрөмж аваад цөөхөн жилийн дотор эргүүлж төлөх маягаар зохион байгуулж болдоггүй юмуу? энэ үйлдвэр 17-н жил ажиллахдаа замын их засварын төлөвлөгөөг таслаж байгаагүй л байх. үйлдвэрийн 150-н ажилчдыг яая гэж бодож байна. хувьд гарахын бол маргааш нь л халаад солиод эхлэнэшдээ. хичнээн ч баталгаа гаргасан гэсэн найдвар тун хэцүүдээ. сайн л бодож үзээрэйдээ
2015-03-21
khutul:
tomor beton dernii uildveriin ajilchid bid deerees ogogdson norm tolovlogoog tsag tuhaid ni chanariin ondor tuvshind guitsetgej ajillaj baisan ni unen bolno. genet ene asuudal uussen shaltgaan ni orosiin 100% horongo oruulalttai buk.co.ltd-d shiljuuleh geed bgaa uchir ni manai uildveriin beton der uildverleh licenziig shiljuulen avah gesen erh ashig yavagdaj buig ajilchid bid eserguutsej bn. udirdlaguudiig ajilchdiin erh ashig zorchigdohgui baih shiidver gargana gedegt itgej baina.
2015-03-20
тбдү ажилчин:
үзэл бодолоо чөлөөтэй илэрхиилдэг цаг шүү дээ хүмүүсээ тбдү мандтугай
2015-03-20
боломжоо хай:
албаний даргын хувьд хөрнгө оруулах боломжгүй гэж үзэж байгаа юм бна. миний хувьд бол ямар нэгэн байдлаар хөрөнгө оруулах цаашалбал тоног төхөөрөмжийг шинчлэх боломж байгаа болвуу гэж үзэж бна. жишээн үндсэн үйлдвэрлэл болох бетон дэрээ хийж хажуугааран хоёрдогч түүхий эдлэлээ үйлдвэрлэж олсон ашигаарай тоног төхөөрөмжөө баг багаар шинчлэл хийвэл болох байхаа. авч үлдэх сэтгэл байвал болохгүй зүйл байхгүй болвуу
2015-03-20
тус үйлдвэрийн ажилчин:
эрх бүхий зарим хүмүүс намын үзэл бодолын дагуу намдаа хөрөнгө олох зорилгоор олон жил үр бүтээлтэй ажиллаж ирсэн үйлдвэрийн хувь заяа болон тус үйлдвэрт ажилдаг 150 ажилчид,тэдний гэр бүлийн ирээдүй хувь заяагаар тоглохоо боливол яасан юм бэ. ажилаа хийж чадахгүй бол пүрэвбаатар та ажилаа хийж чадахгүй бол чаддаг хүнд нь ажилаа өгвөл яасан юм бэ хө
2015-03-20
tbdv ajilchin:
zia nzyydaa boliochee xutliin tsementiin vildweriig baigald xortoi agaar boxirdyylj bn gd shine vildwer barij bgaad lyywardaj idsen odoo ter barisan vildewrn eko vildwer bish xarin ch toos shoroono diildexgvi ajilchdiixan ajiliin nuxtsul mash xvnd iim balai yum xiisen. odoo xarin mani vildwerlvv garaa sarwaij bgaa yum shg bn. xutliin beton dernii vilweriin achaar mongold olon myngan oi mod teriigee dagaad ys murun gol gorix avragdaj bn mun zyn bolxoor symiin ajilgvi iregdiig ajilaar xangaj ajilyyldag.iim sxan vildweriin xyvi zayagaar bitgii ingej togloochee. ardana olon xvnii ami amidral bgaa shvvdee
2015-03-20
ногоон дэлхий :
ингэж арай л болмооргүй байна бид ажилаа сайн л хийж байна шүү дээд удирдлагууд арай хувьд гаргахгүй гэхэд итгэж байна
2015-03-20
ногоон дэлхий :
ингэж арай л болмооргүй байна бид ажилаа сайн л хийж байна шүү дээд удирдлагууд арай хувьд гаргахгүй гэхэд итгэж байна
2015-03-20
байгал ой мод аврагч :
арай байгал орчиндоо ээлтэй ийм сайхан үйлдварийг улс орон убт төмөр зам арай хувьд гарахгүй биздээ. би үнэндээ тэр бүк ийг үнэндээ луйварчдын үүр уурхай энэ газар аваад ажлуулж амжлаа юу зөвхөн энэ газарт тбдү ийн үйлдвэрлэх эрх нь хэрэгтэй байгаа. 150 хүний амьдрал эдэнд сонин биш дахин хэлхэд бүк т лиценцэ хэрэгтэй байгаа иймд уб төмөр захиргаа нэгийг бодон биздээ.
2015-03-20
u bolgood bn:
beton deriig odoog xvrtel vilwerleed yawj bgaa vildwer mongol tsoriin gants l bdag ter n xotoliin tomor beton dernii vildwer. 17 jil xeden sayar toologdoxoorgvi oi modiig awarsan shvv dee iim bj boloxgvi
2015-03-20
zochin:
huv niilvvlsen niigemlegiin hurungiig ardchilaliin ner zvvsen heden hvn bas l huvaaj ideh gej b.na daa
2015-03-20
тэмцэнээээээээ:
юун хачин юм бичээд байгаа юм вэ? наадахаа єєр газар бичээч. битгий утгыг нь алдагдуулаад байгаач
2015-03-20
mmmmmmmmmmm:
sahil hurtevch
2015-03-20
gomo baatar:
монголийн шоронд банди шуумарийн явдал гэж эртнээс улбаатай нэг бусармаг явдал бий. шоронд олон жилийн ял авсан эрчүүд нэг талаас хийх ажилгүй уйдахдаа. нөгөө талаас удаан хугацаанд эмэгтэй хүний бараа харж чадахгүүгээсээ болж бие биенээ эмэлж бэлгийн дур хүсэлээ хангдаг гаж ёс эртнээс халхийн шоронд уламжлал болжээхөгшин атмаанууд шоронд шинээр орж ирсэн залуухан хөвгүүдийг өөд нь татаж хамгаалж хайцайлахын хажуугаар шөнө болгон дур хүслээ хангаж эмлэдэг энэ гаж үзэгдлийг банди шуумарын явдал гэх.ингэж шоронд олон жил залуухан хөвгүүдийг эмлэж гаж хүслээ хангаж явсан хүн бол төмөр замийн 48-р байрний гомо мөнхжаргал гэж олон жил шорнгоор явсан эр энэ эр 1990-ээд оний эхэн үе хүртэл шоронд сууж байгаад суллагдсан боловч наранд гарч ирсэн хойноо шоронгийн гаж зуршилаа мартаж чадалгүй байрнийхаа өсвөр насний хөвгүүдийг шохоорхож улмаар үүнээсээ болж төмөр замийн гурван угсармал буюу богд аар хорооллийн хажуу талын 48-р байранд бөөн асуудал үүсгэж олон аав ээжийн дургүйг хүргэж явсан жинхэнэ маанаг нөхөр байгаан. одоо энэ нөхөр байраа зараад төв цэнгэлдэхийн хажууд орших нархан хотхонд нүүж ирээд энэ байрний 51-р байрний 1-р орцний таван давхарт амьдарч байгаа боловч бас зүгээр байж чадахгүй энэ хавийн залууухан хөвгүүдийг татаж чангаасаар байдаг сурагтай гадаад зүс царай нь бүдүүн махдаг биетэй, намхан нуруутай, үсгүй мулзан толгойтой. хар өнгийн рав-4 машинийг цагаан өнгийн раум машинтай сольж унадаг энэ нөхөрөөс энэ хавийн эцэг эхчүүд хөвгүүдээ хол байлгахад буруудах зүйлгүй.
2015-03-20
тэмцэнээээээ:
зєв шїї анх л энэ їйлдвэр пандроль технологийг туршсан шїї. энэ їйлдвэр 3 тєрлийн технологиор бетон дэр їйлдвэрлэх хїчин чадалтай, сайн ч боловсон хїчингїїдтэй, сайн ч туршлагатай залуу ажилчидтай байгууллага шїї. эдний ажлын амжилтыг їнэлж байгууллага нь жил бїр шилдэг байгууллага, удирдлага нь алтан гадас, ажилчдаас нь замчдын алдар, хїндэт тємєр замчин, тэргїїний тємєр замчин, онц хєдєлгєєнчин зэрэг их олон хїндэт ажилчид тєрєн гарсан шїї дээ. їнэхээр хийж чадаагїй байсан бол ажилчдыг, їйлдвэрийг їнэлж энэ их шагналыг єгч чадах уу? гэтэл хэдхэн хїний эрх ашгаас болж ийм сайхан їйлдвэрээ бу*д єгч болно гэж її. убтз-ын удирдлагууд зєв шийдвэр гаргаасай гэж найдаж байна.
2015-03-20
тэмцэнээээээ:
зєв шїї анх л энэ їйлдвэр пандроль технологийг туршсан шїї. энэ їйлдвэр 3 тєрлийн технологиор бетон дэр їйлдвэрлэх хїчин чадалтай, сайн ч боловсон хїчингїїдтэй, сайн ч туршлагатай залуу ажилчидтай байгууллага шїї. эдний ажлын амжилтыг їнэлж байгууллага нь жил бїр шилдэг байгууллага, удирдлага нь алтан гадас, ажилчдаас нь замчдын алдар, хїндэт тємєр замчин, тэргїїний тємєр замчин, онц хєдєлгєєнчин зэрэг их олон хїндэт ажилчид тєрєн гарсан шїї дээ. їнэхээр хийж чадаагїй байсан бол ажилчдыг, їйлдвэрийг їнэлж энэ их шагналыг єгч чадах уу? гэтэл хэдхэн хїний эрх ашгаас болж ийм сайхан їйлдвэрээ бу*д єгч болно гэж її. убтз-ын удирдлагууд зєв шийдвэр гаргаасай гэж найдаж байна.
2015-03-20
зочин:
алтыг нь аваад авдрыг нь сэгсэрнэ гэгчээр арайч үгүй байлгүй дээ. хөтөлийн бетон дэрний үйлдвэр байгуулагдсан цагаасаа өнөөдрийг хүртэл убтзамын захиргаанаас өгөгдсөн төлөвлөгөө нормыг цаг хугацаанд нь чанарын өндөр түвшинд гүйцэтгэж ажилласаар ирсэн билээ. одоо ч хэвийн ажиллаж байна. дан ганц бетон дэр гэлтгүй барилгын болон гүүр хоолойн олон төрлийн бетон хийц эдлэлийг захиалгын дагуу хийдэг хосолмол үйл ажиллагаатай үйлдвэр .
2015-03-20
дулмаа:
17 жил амжилттай ажиллаж,замын их засварыг хангаж байсан їйлдвэрээ нэг л єдєр хоцрогдоод байна гээд байх юм хэний буруу юм бэ. аль ч технелогоор ажиллуулах чадвартай боловсон хїчин болон ажилчид нь одоо хэрэггїй болж гэнэ. тэр анх пандроль технелогийг чинь манай залуус л туршсан шїї дээ. убтз ийн удирдлагууд зєв шийдвэр гаргана гэдэгт найдаж байна
2015-03-20
*annym:
òºð çàñãèéí çàðèì àëáàí òóøààëòàíãóóä ìîíãîëä òºìºð çàìûí áåòîí äýðýý ¿éëäâýðëýäýã ãýäãýý ìýääýãã¿é þì áàéíà ëýý. áóê-ûí ¿éëäâýðèéí íýýëòýí äýýð àëòàíõóÿã åðºíõèé ñàéä àíõíû áåòîí äýðíèé ¿éëäâýð àøèãëàëòàíä îðëîî ÷ ãýõ øèã þì ÿðèàä áàéñàí. õóâèéíõ áîëîõîîð à÷ õîëîáãäîë èë¿¿ ºãººä áàéãàà þìóó õààøàà þì
2015-03-20
буруудвал тэмцье.....:
улаанбаатар бук єєрсдєє санал тавьсан биш її, гэтэл убтз-ыг санал тавьсан юм шиг батбаатар дарга нь хэлсэн байна. энэ дарга єєрєє бук-д худалддагсан юм миш її. зїгээр ажиллаад хийх ёстой тєлєвлєгєєгєє жил бїр хийж чадад байгаа їйлдвэрээ яагаад заавал бук-ийн харъяанд єгєх гээд байгаа вм вэ? энэ 150 ажилчдаа тэндний ар гэрийг яах гээд байгаа юм вэ?
2015-03-20
зочин:
тз-д төмөр бетон дэрний үйлдвэрээс гадна барилга угсралт засварын чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулдаг 4 байгуулга байдаг боловч сүүлийн жилүүдэд тз-ын хэдхэн удирдах албан тушаалтны хувийн ашиг сонирхлын үүднээс авч явуулж байгаа бодлогын золиос болж тэнд ажиллаж ажил амьдралаа залгуулдаг олон ажилчдын ихэнх нь заримдаа 2сар хүрэхгүй хугацаанд ажиллаад цалингүй чөлөө нэрээр ажилгүй хаягдаж харин эрх мэдэл бүхий тэдгээр албан тушаалтнууд өөрийн хүссэн компани, хувь хүмүүсээр ямарч тэндер, сонгон шалгаруулалтгүйгээр хэдэн зуун сая, тэрбум төгрөгийн өртөгтэй ажлыг хийлгэж хүссэн санхүүжилтийг нь гэрээгээ зөрчин урьчилан олгоод чанар муутай хийгдсэн ажлыг хүлээн авч байна. үүнийг холбогдох яам, хяналт шалгалтын байгуулгууд анхааралдаа авч шалгах цаг нь болсон юм биш үү. зардал хэмнэх, хяналт шалгалтыг зохих журмаар хийгээд тэдний өөдөөс зориглож үг хэлсэн хүмүүсийг хавчин гадуурхаж орон тооны цомтгол нэрээр халаа солио хийсээр өнөөдрийг хүрлээ. боловсон хүчний бодлого алдагдаж аялдан дагагчдаар хүрээлүүлсэн төмөр зам-ын ирээдүй ямар байх бол. монгол улсын хууль, дүрэм журам хэзээ энд хэрэгжих вэ?
2015-03-20
иргэн:
энэ ан-ын *нууд идэж ууж ханахгүй байгаа юм байхдаа.2016онд бүгдийг нь шоронд хийгээд шонд хатаагаад хаях хэрэгтэй.
2015-03-20
[l]pl-o:
darhan tumurlog hotol tsementiig luibardaj absan nohoduudiin sanaa shv
2015-03-20
тийм үү:
“улаанбаатар бүк” хк хязгаардмал компани болно энэ тэрээ гээд 1 жил болсон. хэзээ ххк болохын бүү мэд. ххк болохоор мэдээлэл нуугдмал болж, энэ нийтлэлтийн утга ортой болох юм байна.
2015-03-20